En kväll med Colting

Idag blev jag frisk! Gjorde mitt test med att springa tre varv i trappan och resultatet blev godkänt.
Detta firade jag med att ha en Colting kväll, man får ju passa på när sambon är på resa.

Om du inte vem Colting är så kan jag säga att det är Sveriges bästa triatlet, vunnit Ultraman två gånger...

Så till min Colting kväll.
Till middag gjorde jag Colting pannkakor.
Tillskillnad från vanliga pannkakor så innehåller dessa inget onädigt socker eller mjöl, vilket gör att de passar utmärk till middag, lunch eller mellanmål.
Enkla är det också.

r så här:
Vispa ihop typ 6 ägg, 1 banan, lite kanel, lite havsalt
Om du har mandelsmör kan du lägga i det. Jag brukar ha i lite hackade mandlar istället. Stek sedan i rikligt med smör, blir ca 4-5 pannkakor.
Servera med hemkokt sylt eller rårörda bär. Jag tar blåbär och hallon och kokar ihop dem. Inget socker. Servera med vispgrädde eller som på bilden med Vanilj kesella.






Pannkaka med rårördabär och vaniljkesella

Sedan var jag lite sugen på något gott så då slängde jag ihop lite bollar.
Dessa bollar är tok goda. Man kan ha dem som fika men jag brukar också ha med några till efter träning så slipper jag köpa sockerfyllda bars.

Bollarna gör du så här:
Mixa dadlar och kokos i en skål
Mixa valnötter, mandlar och solrosfrön.
Blanda ihop allt och tillsätt kakao, kaffe och kanel.
Gojsa ihop och rulla i kokos!
På bilden så avnjuts de med en kopp kaffe från min Nespressomaskin, eftersom det är kväll så är det decaff-kaffe.
Nej jag har inte glömt måtten har inga kör på känsla liksom.

En kopp kaffe med två goda, nyttiga bollar!

Nå, vad tycks?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar