För mycket rehab har inte skadat någon eller…

Allvarligt detta händer ju enbart mig. Hur många har blivit skadade av att köra för mycket rehab? Hur många har någonsin kört för mycket rehab?
Ni hör ju själva hur det låter… för mycket rehab.

I morgon skulle det vara löppremiär men det blir det ju inte…

Sedan helgen har jag haft en olustig känsla i benet och knäet, kan inte säga att jag haft direkt ont men det har konstigt, ni vet som när man kört ett hårt benpass och sedan ska gå till omklädningsrummet. Så har det känts fast hela tiden, inte mer eller mindre när jag simmat eller kört crosstrainer.

Blev orolig och kontaktade Joakim och var dit idag. Han konstaterade ju att det inte var helt vanligt detta… Men undersökte knäet och det gör mindre ont än för på dom onda ställena. Istället är vastus medialis tok öm, för att inte tala om ljumsken!

Orsaken är väl att jag gjort mina rehab övningar så exemplariskt att vastus blivit lite trött och grinig samtidigt har den växt och ändrat hela maktbalansen i benet vilket gjort ljumsken lite trött och den har börjat krampa.

Fick stötvåg i knäet, lika bra ju samt massage och nya övningar som jag ska vara lite mindre duktig med att göra. Men morgonens löppremiär som jag var så rädd för är uppskjuten och lika bra det kanske...
Har ni tänkt på att livet är som ett ekorrhjul...
Eriksdalsbadet en morgon i april
Ute bassängen en dag i juli...
Anna dricker kaffe i april efter ett simpass...
Anna dricker kaffe i juli efter ett simpass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar