Hur stor är chansen!

Helg och det regnar eller snöar inte, kände ett tvång att ta mig ut att cykla. Det liksom gnager i mig att det är lite mer än en månad kvar till Vättern och jag har knappt cyklat. Alltså måste jag cykla så fort tillfälle ges.

Men jag var inte sugen! Men som jag sagt så spelar det ingen roll för där lusten tryter tar diciplinen över. Alltså ut och cykla.

Styrde Scotty ut mot Ekerö. Ungefär vid Bromma hör jag någon som ropar "Hej" Tittar bakåt. "Hej" där är en okänd tjej...
- Vi har ju likadana cyklar så jag kände att jag var tvungen att säga hej.
 - Ja men titta kul!

Så visar det sig att de till och med är köpta på samma butik i Upplands Väsby, att hon också gör klassikern och att hon med heter Anna. Så klart slår vi följe!

Turen ut på Ekerö som jag inte hade någon större lust med blev plötsligt väldigt trevlig, vi hjälptes åt med att klura ut hur växlarna funkade och allt annat. Bestämmer att såklart styra upp fler rundor.

Så kan det gå när man träffar en ny träningskompis!

Blev totalt 6 mil på rätt exakt 3 timmar och jag måste erkänna två saker. 1) Att det var ganska kul. 2) Att jag är ganska trött i benen.

Hur träffar du dina träningskompisar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar