Som en traktor

Fredag egentligen den heliga vilodagen men tillföljd av att det inte kommer bli träning på söndag så fick vilodagen flytta på sig till förmån för 2600m simning.

Gårdagens styrkepass kändes verkligen i axlar, bröst och ben särskilt innan jag blivit varm. Vissa dagar, som i onsdags, så får man aldrig något flow. Man jobbar och man sliter men hittar aldrig något flyt andra dagar är man som en flytande instruktionsbok i Mindfulness. I onsdags jobbade och slet jag, fick kämpa för varje 100-ing och det kändes mest bara tungt. Idag hittade jag ett skönt flow och när jag matade på 100-ing efter hundring så kände jag mig som en sådan där gammal traktor.
Ni vet en som bara puttrar på, det går inte super snabbt men det är ett stabilt tuffande.

Hittade verkligen känslan i simningen idag och kunde flyta länge på varje armtag, jäkligt skönt och höll ändå en bra distansfart.

Fick mina nya Craft cykelbyxor som jag beställt från Stadium. Måste säga att det var väldigt smidigt, istället för att ränna runt på olika Stadium så beställer man till den butik som ligger närmast var man bor eller jobbar. Hämtar ut, provar hemma och lämnar tillbaka i butik om det inte passar. Dessutom var det rea på nätet 399:- istället för 599:-  Dessutom betydligt bättre rumpstoppning (blöja) än mina gamla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar