Filmen som är ett måste i sommar- 5 getingar

Kroppen känns bra, förrutom att jag fortfarande är täppt i bihållorna  och har lite lock för örat. Eftersom det inte är bakterier så är det bara att vänta ut och så länge jag inte har feber eller på annat sätt mår dåligt så har jag lov att träna på om än inte mördar pass...

I morse hade jag simlektion med Josefin Lilhage, det var den sista av 3 lektioner som jag tagit med syfte att faktiskt lära mig simma crawl till Vansbro. Visst kunde jag simma lite innan, men med en hemmasnickrad teknik. Att ha simmat med Josfin har verkligen gjort skillnad. Hon ser alla detaljer. Idag jobbade vi en del med hur jag har handen när den kommer ner i vattnet samt med att få en lugnare benspark men ändå hålla samma fart. Och så klart att jag fortfarande inte simmar nog brett.

Fick också köra några tuffa intervaller. Körde 50m intervaller med start 1 minut. När jag började simma i mars så klarade jag inte det, för jag fick inte vila i mer än 2-3sekunder, knappt. Idag gick 50m på 46sekunder och då kunde jag dessutom köra flera på rad. Även om man tvivlar ibland så är det faktiskt så att träning ger färdighet!

Här är en liten film på mig när jag simmar i rätt lugnt takt. Det ni inte ska ta efter är att jag sätter händerna för tätt ihop och därför blir lite vinglig.

Förrutom det så får filmen 5 getingar!

2 kommentarer:

  1. Bra och se sig själv på film! Jag tycker du simmar väldigt avslappnat och fint! Grymt att få träna med lillhage! Toppen!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är välidigt bra att se vad man egentligen håller på med. Josefin är toppen!

      Radera