Mitt liv i någon annan händer

Jag har bestämt mig för att lägga över mitt liv, det vill säga min träning, i någonannans händer. Orsaken är väl mest att bara en idiot gör samma sak två gånger och förväntar sig olika resultat. Jag har i princip alltid gjort min egen träningsplanering, resultatet har väl varit okej men med tanke på investerad tid så tycker jag nog att det kunde ha varit bättre. Dessutom har jag ju en tendens att tro att jag är superkvinnan och kan träna hur mycket som helst. Hittills har det mest lett till att jag gått sönder.

Det är lite läskigt för programmet jag fått för det kommande 4 veckorna liknar inte alls det program jag själv hade gjort. Dessutom tror jag det är lite mindre träning än jag själv hade lagt in. Färre timmar, ni fattar hur ska jag nu blir bättre?
Men jag är ingen idiot så nu testar jag detta.

Att ha någon som annan som planerar ens träning kräver ju att personen så klart vet vad den snackar om, men också att personen kan se skillnad på mig och sig själv. Det är det inte alla som kan och många PT:s generalfel är att sätta över sin egenträning eller sina egna skador och problem på sin kund.

Träningsprogrammet jag fått tar med både löpning för att bli snabbare på 10km samt simning för att bli snabbare utomhus, alltså på längre distanser. Dessutom är det ett styrketräningsprogram med. Min yoga är också inplanerad. Man kan säga att förklaringarna är minst sagt utförliga.
Beskrivning av farter i nya programmet.

Första passet var igår, vilket också var första passet i nya skorna och med inläggsulorna. Passet gick bra det var 45 min, 15 min i easy och sedan 30 min i steady med möjlighet att avsluta hårdare. Första 15 höll jag 6-fart avslutande 15min gick lite hårdare i 5.20-fart. Vilket är första gången jag sprungit så snabbt. Dock hade jag en del problem med skorna och fötterna. Fick både kramp i foten och i benhinnan och skavsår på hälen. Hoppas det blir bättre!
Första passet i nya skorna gick mellan hopp och förtvivlan

1 kommentar:

  1. Det ska bli väldigt spännande och följa din nya resa! Jag tror det kommer bli riktigt bra! :)

    SvaraRadera